Prelegenci
PRELEGENCI KONGRESU 2024
W Kongresie wezmą udział czołowi przedstawiciele polskiego i międzynarodowego handlu FMCG oraz branży finansowej.
Kadra zarządzająca największych firm oraz koncernów. Wysoki poziom merytoryczny co roku gwarantuje współpraca z prasą branżową i firmami badawczymi, analitycznymi.
W poprzednich edycjach w rolach prelegentów udział wzięli m.in.:
Krzysztof Tokarz
GK Specjał
Prezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał.
Krzysztof TokarzGK Specjał |
Absolwent AGH w Krakowie, założyciel w 1990 r. firmy SPECJAŁ obecnie jednej z największych firm dystrybucyjnych w Polsce. Prezes Sieci handlowej PSH NASZ SKLEP S.A., PSH LIVIO S.A. oraz RABAT DETAL zrzeszających obecnie ponad 9 200 placówek franczyzowych, a także 60 sklepy własne. GK Specjał reprezentuję w 100% polski kapitał. W skład Grupy Kapitałowej Specjał wchodzą obecnie również trzy agencje ochrony, dwie hurtownie zaopatrzenia lecznictwa w Rzeszowie i Katowicach, z siecią sklepów medycznych oraz spółka działająca w branży finansowej. Założyciel PSH „UNIA” oraz „HANDLU POLSKIEGO”, przewodniczący podkarpackiego oddziału POPON. Laureat Srebrnego i Złotego Krzyża Zasługi przyznanego przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej oraz „Złotego Orzecha” nagrody przyznawanej dla najwybitniejszych postaci w branży handlowej. Prywatnie fan sportów ekstremalnych, lubi pływanie, nurkowanie, żeglarstwo, narciarstwo oraz jazdę motocyklem. |
Tomasz Wysocki
NielsenIQ
Client Business Partner / Sourcing Leader
Tomasz WysockiNielsenIQ |
związany z firmą od 2010 roku. Specjalizuje się w badaniu Panelu Handlu Detalicznego, współpracował zarówno z kluczowymi sieciami detalicznymi jak i producentami FMCG. Już od wielu lat odpowiada za rozwój biznesu w Nielsenie poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi producentami i detalistami. Prywatnie fan gry w squasha i muzyki bluesowej. |
dr Marek Borowiński
Shop Doctor
Ekspert od sklepów, specjalista od zwiększania sprzedaży oraz Visual Merchandisingu.
dr. Marek BorowskiShop Doctor |
Shop Doctor – dr Marek Borowiński ekspert od sklepów, specjalista od zwiększania sprzedaży oraz Visual Merchandisingu. koncentruje się na stworzeniu wyjątkowej atmosfery i dobrego samopoczucia, celem promocji dobrej jakości produktów w sklepach. W tym celu dr Marek Borowiński łączy wiedzę z badań nad zachowaniem się klientów w sklepach i biologii ewolucyjnej z realiami i potrzebami współczesnego handlu i punktów sprzedaży. Autorska metodologia VISUAL MERCHANDISING by SHOP DOCTOR tworzy nowe rozwiązania dla marek, sprzedaży detalicznej i usług. Dr Marek Borowiński jako ekspert od sklepów pomoże stworzyć Tobie nowe i przyjazne doświadczenia zakupowe dla klientów Twojego sklepu. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie działań wspomagających sprzedaż. Ma na swoim koncie konsultacje, doradztwo, audyty i szkolenia. Uczy też, jak zaaranżować sklep i skutecznie wykorzystywać wizerunek firmy, aby sprzedawać więcej. Dr Marek Borowiński dzieli się swoją wiedzą podczas wielu kongresów marketingowych i sprzedażowych. Shop Doctor jest częstym gościem wielu programów telewizyjnych i radiowych. Pojawia się regularnie między innymi w: TVN24, DZIEŃ DOBRY TVN, PYTANIU NA ŚNIADANIE i wielu innych. Na Stałe współpracuje z redakcją ogólnopolskiego miesięcznika HURT & DETAL. Dr Marek Borowiński jest też twórcą internetowym oraz prekursorem programów telewizyjnych o sklepach. Jest autorem i prowadzącym programy: „Sklepowe Rewolucje” i „Shop Doctor”. Są to jedyne w Polsce, Europie i USA programy TV o sklepach. Podczas tych programów pomaga właścicielom zdiagnozować problemy i daje receptę na sukces w sprzedaży. Shop Doctor – lekarz sklepów. Konsultant, doradca i szkoleniowiec wielu firm. Jest autorem licznych publikacji z tej dziedziny. Jest też autorem książki „Doktor kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”. www.shopdoctor.pl |
Michał Maksymiec
GFK
Dyrektor ds. Współpracy z Sieciami Detalicznymi, GfK Polonia
Michał MaksymiecGFK |
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Wiedzę zdobywał także w Karel de Grote-Hogechool w Antwerpii oraz Caledonian University w Glasgow. Ukończył Podyplomowe Studia Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej. Ma ponad 15 letnie doświadczenie w badaniach – głównie panelowych (consumer panels, retail audit,) branży FMCG. Od 2010 związany z Grupą GfK (obecnie biznesem Consumer Panel Poland GfK), gdzie jest odpowiedzialny za realizację projektów i doradztwo bazujące na badaniu Panelu Gospodarstw Domowych w połączeniu z innymi źródłami wiedzy. Na przestrzeni lat, współpracował przede wszystkim z marketerami oraz specjalistami od shopper marketingu branży FMCG, a także z klientami z sektora handlu detalicznego. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za sektor Retail FMCG na co dzień współpracując z czołowymi sieciami detalicznymi obecnymi w Polsce |
Remigiusz Czernecki
GK Specjał
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, Grupa Kapitałowa Specjał.
Remigiusz CzerneckiGK Specjał |
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie ukończył Zarządzanie i Marketing, a także ukończył dwa kierunki Nauczycielski i Trenerski na AWF w Katowicach. Posiada również tytuł naukowy doktora z dziedziny Teoria Treningu. Od stycznia 2019 r. jest Wiceprezesem Zarządu i Dyrektorem Handlowym w GK Specjał i odpowiada za działalność operacyjną, rozwój oraz strategię hurtową grupy. Remigiusz Czernecki ma ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie handlu, dystrybucji i produkcji, a także w zarządzaniu w szczególności w optymalizacji procesów operacyjnych, konsolidacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw. W branży FMCG jest nieprzerwanie od 1997 roku, gdzie szczebel po szczeblu zbierał doświadczenia począwszy od stanowiska Przedstawiciela Handlowego, poprzez Dyrektora Sprzedaży, Dyrektora Rozwoju, Dyrektora Zakupów, kończąc na stanowiskach zarządczych najwyższego szczebla (od 2008 roku) takich jak Wiceprezes Zarządu, Prezes Zarządu i Przewodniczący Rad Nadzorczych w spółkach o obrotach około 1 mld zł. Przed rozpoczęciem współpracy z firmą Specjał był Wiceprezesem Zarządu Hortex Holding SA, gdzie odpowiadał za zbudowanie kanału dystrybucji bezpośredniej, będąc równocześnie Prezesem Zarządu REN Sp. z o.o. (Grupa REN). Przeprowadził wiele konsolidacji i restrukturyzacji spółek w branży FMCG, a kierowane przez niego spółki trzykrotnie otrzymały prestiżowe wyróżnienie „Diamenty Forbes” w kategorii największych spółek o obrotach rocznych powyżej 250 mln zł. W przeszłości był członkiem Kadry Narodowej i Reprezentacji Polski w LA, oraz wielokrotnym medalistą Mistrzostw Polski. Nadal jest aktywny sportowo i jeździ na motocyklu. |
dr Michalina Szczepańska
Handel
Redaktor Naczelna magazynu „Handel”.
dr Michalina SzczepańskaHandel |
Michalina Szczepańska – od września 2019 r. redaktor naczelna magazynu „Handel”, do którego należy również portal handelextra.pl, wcześniej wieloletni dziennikarz Pulsu Biznesu, piszący o branży FMCG, odzieżowej i handlowej; doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, wykładowca akademicki, mówca publiczny i członek Toastmasters International. W wolnym czasie jeździ na nartach oraz stepuje. |
Szymon Mordasiewicz
GFK
Commercial Director
Szymon MordasiewiczGFK |
Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Uniwersytecie WSB Merito i studiów Executive MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Od blisko 20 lat związany z branżą FMCG. Pracę rozpoczął w firmie Nielsen, do której dołączył w roku 2002. W latach 2012-2014 był odpowiedzialny za Business Development w regionie CEE oraz krajów bałtyckich, a w latach 2014 – 2018 pracował jako Dyrektor Zarządzający polską częścią Nielsena. Przez 16 lat pracy miał możliwość współpracy z szeroką grupą producentów oraz detalistów dostarczając rozwiązania promujące dalszy rozwój biznesu. Pasjonuje się światem FMCG. Od stycznia 2019 związany z firmą GfK, gdzie objął stanowisko Dyrektora Komercyjnego Panelu Gospodarstw Domowych w Polsce. W tej roli jest odpowiedzialny za realizację długoterminowej strategii wzrostu oraz zapewnianie Klientom producentom i detalistom satysfakcji z dostarczanych rozwiązań oraz współpracy. |
Wiesław Generalczyk
Biuro Promocji i Reklamy „Generalczyk” sp.j.
Prezes Wydawnictwa
Biuro Promocji i Reklamy „Generalczyk” sp.j. |
Prezes wydawnictwa Generalczyk, właściciel i redaktor naczelny czołowego pisma handlowego w Polsce „Poradnika Handlowca”. Ponad 30 lat związany z branżą FMCG, a od blisko 25 także z HoReCa (jako właściciel „Poradnika Restauratora”). Odznaczony przez Prezydenta Komorowskiego Krzyżem Wolności i Solidarności za działalność antykomunistyczną. Pasjonat biegania – ukończył cykl najważniejszych maratonów na świecie „World Maraton Majors”.
|
Marian Zych
PSH Livio S.A.
Wiceprezes Polskiej Sieci Handlowej Livio S.A.
Marian ZychPSH Livio |
Marian Zych ur. 1957r w Tarnowie. Absolwent Akademii Rolniczej w Krakowie na wydziale Ogólno-Rolnym. Od 2002r do 2011r. Dyrektor handlowy – Członek zarządu GK Specjał. Od 2014 r. Dyrektor Generalny, Wiceprezes ogólnopolskiej sieci franczyzowej PSH Livio SA odpowiedzialny za rozwój franczyzy GK Specjał. |
dr inż. Artur Dmowski
Fabryka Cukierków Pszczółka
Członek Zarządu
dr inż. Artur DmowskiFabryka Cukierków Pszczółka |
Doświadczony i skuteczny menadżer z ponad 26 – letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze szeroko rozumianym zarzadzaniu ze szczególnym uwzględnieniu: optymalizacji procesów logistycznych, Lean management, procesów produkcji, zarzadzania zmianą. Ekspert z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw z doświadczeniem zawodowym potwierdzonym wieloma certyfikatami z zakresu Logistyki – na poziomie ”EUROPEAN JUNIOR LOGISTICS” zarządzania projektami – CERTYFIED PROJECT MANAGEMENT ASSOCIATE IPMA LEVEL „D” zarządzania jakością – Yellow Belt w obszarze Six Sigma i dodatkowym wykształceniem MBA z zakresu zarządzania i finansów Swoje doświadczenie zdobył między innymi w firmach z branży FMCG w obszarze zarządzania operacyjnego:1. Fabryka Cukiernicza Solidarność – Dyrektor Logistyki i Zakupów 2. Fabryka Cukierków Pszczółka – Dyrektor Pionu Produkcji 3. Grupa Kapitałowa Specjał – Dyrektor LogistykiDoradca Zarządów ds. restrukturyzacji procesów logistycznych między innymi w firmach PKS Ryki, Cewar Lublin. Wiceprzewodniczący rady programowej Krajowego Stowarzyszenia Eksporterów RP Doradca Zarządu ds. logistyki w Stowarzyszeniu Polski PKS Doradca Zarządu ds. Logistyki w Firmie PKS RykiProfil naukowy: Posiada tytuł doktora nauk technicznych. Dorobek naukowy jest skoncentrowany wokół zarzadzania produkcją, zarządzania procesami oraz logistycznego zarządzania przedsiębiorstwem. Drugim obszarem badawczym są aspekty zarządzania finansami i podatkami w kierowaniu współczesną organizacją. Dorobek naukowy jest silnie skorelowany z doświadczeniem praktycznych uzyskanym w pracy na różnych stanowiskach w podmiotach gospodarczych: Posiada doświadczenie jako wykładowca w Lubelskiej Akademii WSEI gdzie prowadzi wykłady ze studentami. Przez 3 lata był Dziekanem Wydziału Transportu i Informatyki. Autor wielu publikacji naukowych, organizator konferencji z obszaru przedsiębiorczości i logistyki. |
Elżbieta Szarejko
CMR
Analityk
Elżbieta SzarejkoCMR |
Analityk danych sprzedażowych w agencji CMR. Od kilkunastu lat śledzi trendy kształtujące rynek FMCG i przygląda się kierunkom rozwoju polskiego handlu. Od 5 lat w CMR analizuje dane z paragonów spływających z kilku tysięcy sklepów. Obecnie stoi na czele zespołu obsługującego sieci detaliczne.
|
Błażej Wilamowski
OSHEE™ Polska Sp. z o.o.
Dyrektor Komercyjny, Członek Zarządu
Błażej WilamowskiOSHEE™ Polska Sp. z o.o. |
Błażej Wilamowski od 16 lat jest aktywnym uczestnikiem komercyjnej części rynku FMCG, w strukturach firmy OSHEE Polska Sp. z o.o. od 2010 r., w firmie przeszedł pełną ścieżkę kariery w dziale handlowym, począwszy od roli przedstawiciela handlowego, regionalnego kierownika, key account managera, business development managera, dyrektora sprzedaży. Od 2018 r. w roli Dyrektora Komercyjnego, Członka Zarządu, odpowiada za cały pion komercji, P&L grupy OSHEE, akwizycje, budowanie strategii sprzedaży w Polsce, oraz na 60 światowych rynkach na których dostępne są marki OSHEE, SONKO, oraz Kinga Pienińska. |